ומביאה כי הפסוק ממנו לומדים שמשה דרש בהלכות פסח בראש חודש ניסן מופיע לאחר מאורע שקרה בר"ח אייר,
ועל כן מוכיח האמורא רב ש"אין מוקדם ומאוחר בתורה".
משמעו של הביטוי הוא שסיפורי התורה שבכתב לא בהכרח כתובים על פי הסדר הכרונולוגי שבו קרו הדברים.
אין משמעותו של הכלל שאין סדר לתורה, אלא שהסדר הוא בבסיסו כרונולוגי אך לפעמים משיקולים שונים התורה מעדיפה את הסדר הענייני על פני הסדר הכרונולגי.
את טעם הדבר הסביר *רבינו עובדיה ספורנו* (במדבר ט', א): "… ולהודיע כל אלה ספר אותם כפי מדרגת היותם לרצון לפניו, לא לפי הזמן שהיו בו…"
כלומר, הופעת הדברים בתורה נקבעת על ידי רצון ה' ולא כפי שאנו רואים אותם בעיני בשר ודם.
זהו כלל גדול לחיים; לפעמים יש תחושה של בלאגן בחיים שלנו (מישהו אמר קורונה? 😷).
לא מצליחים לראות את ההגיון והסדר במאורעות.
אלא שגם במצבים אלה יש סדר, סדר אחר ושונה מזה הנגלה לעינינו בפשטות. וכדי להבין אותו - עלינו להעמיק פנימה ולהתבונן. --- אהבתם? העבירו הלאה!❤️ --- מאירים את הדף - עומק אמוני קצרצר מתוך הדף היומי להצטרפות: https://chat.whatsapp.com/DMOadyEoe4dIppjn4BGGb4
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום