סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

זבחיםקטז ע"אל אדר א תשע"א23:25בסוגיא דקרבו עולות ולא שלמים / ‏המכריע
א.הגמ' שואלת מהפסוק שלמים לה' פרים, נראה שהגמ' בתחילה עונה אימא גם שלמים ושוב דוחה מברייתא מפורשת ששלמים לא ומשיבה כמ"ד לא שלמים. לכאורה לא ברור מה התשובה אם כן על הפסוק שלמים לה' פרים.

ב. מאי טעמיה דמ"ד קרבו שלמים, מהבל, מחלביהן, שלמים הקרב אימוריו ולא כולו. לכ' צריך ביאור הרי עד המבול היו אסורין באכילת בשר, ולמה לא יקריב כל הבשר. וייתכן שאף שהבשר לא נאכל מ"מ אין להקריבו בשלמים. ועוד י"ל ע"פ תירוץ אחד של תוס' בסנהדרין שהיה אדם הראשון אסור להרוג בהמה בשביל לאכול אבל בהמה שמתה היה שרי לאכול בשרה. לפי זה שפיר גם אם שחט לקרבן שזה הותר לו, שוב היה רשאי לאכול הבשר.

ג. מה שמועה שמע יתרו ובא, י"א מתן תורה וי"א מלחמת עמלק וי"א קריעת ים סוף. אומרים בעלי המוסר הרי כל העולם שמע, כמתואר בגמ' לפחות את קריעת י"ס ומתן תורה. אלא יש שלמוע ויש לשמוע. (כי שומע יוסף), עיש ברש"י). הם שמעו והלכו הלאה, הוא שמע היטב בקשב פנימי והסיק מסקנות. הם נשארו גויים מרוחקים, והוא זכה שבני בניו ישבו בלשכת הגזית.

ד. אגב אם בניו לא נולדו אחר גיורו אלא גיירם עמו כמובא ברש"י על התרה פ' בהעלתך, א"כ אינן מתייחסים אחריו ומדוע זה נקרא שבני בניו (רק ביולוגית) ישבו בלשכת הגזית (ששם מייחסים!).

- את הדרוש בנושא הזה, ראה בקטע נפרד -

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר