סקר
איזו "בבא" הכי קשה?






 

פורום פורטל הדף היומי

זבחיםעג ע"ביח שבט תשע"א00:08דיחוי במקרה שנתברר הספק / ‏המכריע
אמר רבא השתא דאמרי רבנן לא נקריב, אי מקריב לא נרצי. דהיינו רבא מחדש כאן מסברא שאם נתערב איסור הנאה בזבחים, שדינם מדרבנן לא להיקרב אפילו ע"י ניוד והפרשה, גזירה שמא יעשה בלא ניוד ויהא קבוע, על כן אף אם יקריב את כל התערובת לא יצאו הבעלים ידי חובתם, כיון דהוו בגדר דחויין מדרבנן, למ"ד בעלי חיים נדחין.
ויש להסתפק איך יהא הדין במקרה ואחר שהוקרבו נתברר הספק ונודע מיהו האיסור, האם גם אז נאמר שמכיון שכבר היה דין לא להקריב נדחו. ובעצם אפשר להסתפק אפילו קודם ההקרבה, האם ייאסר להקריב גם במקרה ונתברר הספק.
והנראה יותר דמלכתחילה רבנן אסרו להקריב רק כל זמן שלא נתברר, והוי גדר של "דחוי כל זמן שלא הוברר", אבל ברגע שהוברר אזלא דחייתו. ויש לעיין אם מצינו גדר כזה.

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר