מועדים לשמחה. לקראת סיום סדר קודשים ותחילת סדר טהרות יש לי שאלה שעלתה. אנו יודעים שבתלמוד הבבלי רוב המסכתות מסדר זרעים ומסדר טהרות חסרות. הסיבה המקובלת היא שמצוות התלויות בארץ השייכות לסדר זרעים ודיני טומאה וטהרה הנמצאים בסדר טהרות לא היו רלוונטיות בבבל ולכן לא נדונו בתלמוד הבבלי.
על רקע ההסבר הזה לא מובן מדוע סדר קודשים קיים כולו. הרי לכולי עלמא לא היתה הקרבת קרבנות פעילה בזמן התלמוד הבבלי. לכאורה היה מקום למסכת חולין בלבד (בדומה למסכתות ברכות ונידה).
ניסיתי למצוא הסבר המניח את הדעת לזה אך לא מצאתי עד כה. אשמח אם תביאו פה הסברים או תתנו הסברים משמחים.
תודה וחג שמח משה רקנטי
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום