כריתותה ע"אכה אב תשע"ט09:17מדוע להם הותר ? ועוד שאלות / עלי
קיים אצלנו כלל ( מה המקור שלו ? ) ש'אין סומכים על הנס'. אמנם ראיתי בכמה ספרים שהצדיקים כן סומכים על הנס, אבל בכל זאת אבקש לשאול, כיצד סמכו לכתחילה על הנס בעשיית שמן המשחה ובעת השימוש בו ? ועוד, אם כן, מה מיוחד בשמן המאור בחנוכה שדלק בנס הרי נסים מרובים היו במקדש ( גם בבית שני ? ) כמו ניסי שמן המשחה, ולא מצאנו שיעשו בגלל זה חגיגה ולדורות ? ועוד קשה לי, מדוע 'לא בכל יום מתרחשים נסים' - ואין הכוונה לניסים נסתרים אלא גלויים - כניסי שמן המשחה, אשר ברור ש'שוברים' את חוקי הטבע המוכרים לנו כחוק שימור החומר, מדוע לדור המדבר ( המן ) או לאלישע הנביא ( נס השמן בכלים ) התרחשו ניסים כאלו דבר יום ביומו ולא לדורות אחרים ? היש בזה כלל או הסבר ידוע ? מה עמדת הרמב"ם בעניין ( פוסק כרבי יוסי שמסביר בדרך הטבע בניגוד לרבי יהודה, אבל בכלל לא מתיחס לדברי רבי יהודה, והפלא - שגם רבי יוסי בכלל לא מתייחס לדברי רבי יהודה, האם כך צריך להתייחס לניסים - להתעלם ? האם הניסים 'קורים' רק למי שמאמין בהם - רבי יהודה בניגוד לרבי יוסי ?)? מה התועלת ( הרוחנית ) בכך שבשמן המשחה אירעו נסים רבים ?
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום