סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

כללייח תמוז תשע"ט07:50לאור בקשת הרבנים - האפליקציה התורנית... / ‏לינקוש
מקור

לאור בקשת הרבנים - האפליקציה התורנית הוסרה


לקראת מעמד סיום הש"ס במסגרת לימוד הדף היומי שצפוי להתקיים בשנת תש"פ, השיקו ב'אגודת ישראל' בארה"ב, יישומון ייעודי למחזיקי הסמארטפונים אוהבי התורה ומוקיריה, בכדי שהגמרא היומית תהיה נגישה ונוחה | רבני ארה"ב יצאו נגדה והאפליקציה הוסרה מהחנות

יענקי פרבר, ט"ז תמוז תשע"ט 19/07/2019 07:56

הרבנים ביקשו ואנשי 'אגודת ישראל' הסירו את "אפליקציית סיום הש"ס".

לאחר שראשי ישיבות בארצות הברית התלוננו על קירבה יתרה לטכנולוגיה שנוגעת ללימוד הגמרא, 'אגודת ישראל' הסירה את האפליקציה.

'אגודת ישראל' באמריקה פרסמה את דברי הרב חיים דוד צוויבל, סגן נשיא 'אגודת ישראל' בארה"ב שהסביר: "ראשי אגודת ישראל של אמריקה התבקשו לאחרונה על ידי מספר ראשי ישיבות, מחנכים, ורבנים מרחבי אמריקה, אשר הביעו את חוסר שביעות רצונם לגבי "אפליקציית סיום הש"ס" לרגל סיום הש"ס העולמי שיתקיים בשנה הבאה תש"פ".

"הכוונה המקורית מאחורי האפליקציה היתה הגדלת תורה ולהאדירה, לעודד ולקדם את לימוד התורה בקרב הציבור על ידי הפיכת שיעורי הדף היומי לנגישים בקלות להמונים, אפליקציית הסיום מעולם לא נועדה לעודד את אלה שאין להם "טלפונים חכמים" להתחיל להשתמש בהם, זה היה מיועד עבור אלה שכבר עושים שימוש בסמארטפונים, ומעכשיו תהיה להם הזדמנות להשתמש ביישום כדי ללמוד את הדף היומי".

"למרות הכוונות הטובות הללו", מציין הרב צוויבל, "קיבלנו מכתבים מכמה ראשי ישיבות מכובדות ומרבנים, כי אפליקציית הסיום מערערת את המסר שאותו ניסו להעביר לתלמידיהם, על חוסר שביעות רצונם מהשימוש בטלפון החכם ככל האפשר, הם הצביעו על כך שהחסות שאגודת ישראל נותנת לאפליקציה, אפילו שהיא תוכננה לקדם את לימוד התורה, מעבירה את ההתרשמות שאגודת ישראל וגדולי התורה העומדים בראשה רואים בשימוש בסמארטפון, "לכתחילה". וזה יכול לתת את הרושם המוטעה".

"אנשים רבים עשויים להזדקק לשימוש בסמארטפונים למטרות עסקיות או למטרות אחרות, ככל הנראה עם מסננים מתאימים, וכי כבר קיימים מספר אפליקציות המקדמות את הלימוד. עם זאת, הם הרגישו, כי ארגון כמו אגודת ישראל - שסימן ההיכר שלו תמיד היה נאמנות בלתי מתפשרת לדעת תורה ולסטנדרטים הגבוהים ביותר של התורה - חייבים להימנע מכל נקיטת צעדים שעלולים להתפרש בצורה לא נכונה כעידוד לאלה שאינם זקוקים לטלפונים חכמים כדי להתחיל להשתמש בהם".

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר