שאלה שהתקבלה ב
מענה הקולי של פורטל הדף היומי:
בדף מו עמוד א, המשנה בסופה מביאה שלוש דוגמאות למקרים של בכור לכהן ולא לנחלה בהם התבלבלו הולדות ועכשיו יש שני ולדות שאחד חייב בפדיון והשני פטור ורשי כותב שהאבא צריך לשלם את הפדיון כי בכל מקרה בנו בכור בלי קשר לשאלה האם מי שאצלו זה בנו או הולד השני הוא בנו
אני לא מצליח להבין למה צריך להבין מקרים כאלו שולד השני פטור מפדיון (כהנת, לויה, אישה שילדה כבר) הרי אם מה שהמשנה באה להגיד לנו זה שהאבא צריך לשלם בכל זאת לפי רשי אז למה לא היה אפשר להביא מקרה של שתי נשים ישראליות שילדו עכשיו בפעם הראשונה? למה צריך להביא מקרים בהם הולד פטור זה הרי לא משנה למה שלומדים מזה