סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

מנחותפו ע"אכו חשון תשע"ט12:56מה הראיה ממנה ובה ? / ‏עלי
מנר מערבי עדות וראיה ששכינה שורה בישראל.
ותימה : מה ראיה מכך שממנה היה ( מתחיל /) מדליק ובה היה מסיים, הרי יכול היה הכהן המדשן לעשות לנר המערבי פתילה דקה יותר משאר הנרות, כזו המושכת פחות שמן ליחידת זמן ולכן היה דולק זמן ממושך יותר ?
ועוד, הרי תחילה היה מטיב חמישה נרות ואח"כ שני נרות ( שאחד מהם הוא המערבי ), אם כן ממילא כך עשה הכהן לכתחילה, שחמשת הנרות ידלקו פחות זמן משני הנרות ?
ועוד, הרי לכאורה עיקר הנס והראיה היו מכך שלעתים הנר המערבי דלק מתחילת השנה ועד סופה ללא שכבה אף פעם בינתיים, ומה זה שייך לכך שממנו היה מתחיל בהדלקה ובו מסיים ?
אשמח לקרא תשובות !
( והערה : בשטיינזלץ כתוב שזה נס קבוע במקדש, אבל בגמרא וכמדומני גם ברש"י כאן לא נזכרה כלל המילה נס וגם הרמב"ם בפירוש המשנה לא אמר בהתיחסו לכך שמדובר בנס,
ובכלל : הרי לשיטת רש"י את שאר הנרות כיבה הכהן המדשן בבקר ורק את הנר המערבי אם עדיין דלק בבקר בלא שיפחת השמן היה משאיר דולק כדי שידלוק עד הערב, אם כן הנס היה שהשמן לא פחת בו כדי כך שיכבה בבקר אלא שידלוק עד הערב עד עת העריכה וההדלקה בערב, א"כ גם אם הנר המערבי כבה במהלך היום עדיין ממנו היה מתחיל ובו היה מסיים בערב ומה עדות יש בזה ? הרי העדות והראיה והנס היו שהשמן לא פחת ולא שממנו הדליק ובו סיים ?!
אכמ"ל לעת עתה)

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר