סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

זבחיםסו ע"אב תמוז תשע"ח16:09"לא יבדיל למה לי ש"מ א"צ להבדיל" / ‏אבי גרינבלט
כמדומני שהדברים בשם הבני יששכר על דברים שאנו אומרים בכל יום
"וְעוֹד תָּנֵי בַּר קַפָּרָא. אִלּוּ הָיָה נוֹתֵן בָּהּ קוֹרְטוֹב שֶׁל דְּבַשׁ. אֵין אָדָם יָכוֹל לַעֲמוֹד מִפְּנֵי רֵיחָהּ. וְלָמָה אֵין מְעָרְבִין בָּהּ דְּבַשׁ מִפְּנֵי שֶׁהַתּוֹרָה אָמְרָה כִּי כָל שְׂאֹר וְכָל דְּבַשׁ לֹא תַקְטִירוּ מִמֶּנּוּ אִשֶּׁה לַה'"
לכאורה חידושו של בר קפרא כלל לא מובן , הוא מלמדנו הלכה שכתובה במפורש בפסוק !?
לאור השמועה שהובאה ע"י 4 גדולי עולם (הרשימה סה,ב למטה) , ניתן לבאר את חידושו של בר קפרא.
כאשר התורה אומרת "לא יבדיל" בחטאת , היא מתכוונת שה"לא" יכול להיות גם "כן" או במילות הגמרא "אין צריך" , היינו אין צורך להבדיל אך רשאי להבדיל אם רוצה.
לעומת זאת כאשר התורה כותבת על הדבש "לא תקטירו" , כאן זה "לא" מוחלט ומהדהד.

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר