סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

זבחיםיג ע"איא אייר תשע"ח11:23האם היה ירושלמי לקדשים ומה עלה בגורלו? / ‏אור חדש
על שאלה זו בויקי ניתן לקרוא כאן
הצעה ללומדים כאן:
מתחילת המסכת שמתי לב לשינויים גם בסגנון הלימודים והעריכה של המסכת וגם לשמות האמוראים בדיונים
הרושם שנוצר אצלי הינו שבאופן מובהק יש הרבה יותר אמוראים מהדורות הראשונים וכן שהם ברובם ארץ-ישראליים
אם תבחנו בעצמכם את המסכת מעתה ותסכימו אם ההתרשמות שלי נוכל לטעון הטענה הבאה:

לפחות חלק מקדשים שבבבלי אינו אלא עריכה לסגנון בבלי ע"י דורות קדומים של אמוראי בבל של תלמוד ודיונים שהגיעו מא"י
זאת בשל העובדה שבא"י לימוד נושאים אלו היה רווח יותר מאשר בבבל ורק בתקופות מיוחדות של נחת וגדלות (כימי אביי ורבא) התפנו בבבל לעיין בחלק זה של הש"ס וממילא לערכו כך שיתאים יותר לשיטתם
כמובן שלאורך השנים השתמר מוצר זה שהיה יותר ערוך ומוגמר מאשר המקורי שהגיע מא"י וזה מה שיש לנו בידנו כעת- ירושלמי שעבר עריכה שהתאימה אותה להיות דומה לבבבלי
ואף בא"י העדיפו אותו ע"פ המוצר הקדום שהיה להם לפני"כ ולכן לא נשמר עוד הירושלמי המקורי אלא רק ה'מהדורא הבבלית' שלו

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר