דף מד,א א. "ולך תהיה צדקה" האם בע"ח קונה את המשכון "ומחסרו ממון" בגלל שימוש של הלוה בבגד ומבלהו ובזה מחסרו לבע"ח ע"י שמתמעט ערכו של המשכון ? דף מד,ב ב. רש"י ד"ה "לימא דרב יוסף תנאי היא - דמילתא דרבה ודאי תנאי היא דר"ע לית ליה דרבה" - מדוע זה פשוט שאינו מסכים לעיקרון של רבה , רבה דן בשומר אבידה ודעת רבי עקיבא (בדף מג,ב) מובאת בנושא המלוה את חבירו על המשכון , מדוע זה תואם את שומר האבידה ומשם נסיק לכאן ? ג. "לאו מצוה קעביד" , הרי נהנה מהמשכון ויש בזה שווה כסף ומדוע עדיין נחשב לשומר חינם ? ד. "למאי תפיס ליה למשכון ? לזכרון דברים בעלמא" , מדוע לא יכול הלוה לטעון שמכר את המשכון למלוה ובכך תשמט ההלוואה ?
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום