סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

סנהדריןפב ע"איז תשרי תשע"ח21:57נשגא - נשגז / ‏סיפורים קצרים על הדף
הוא היה מאוהב בה מעל ומעבר, הבדידות הציקה לו בחיים, ורק בחורה יפה כזאת הביאה לו מזור לנפשו. הוא הכיר אותה בערב של מסיבה של פנויים ופנויות שאירגנו במיוחד לפנויי הקהילה, שארית הפליטה שנותרה מתוך קהילה גדולה שהתקיימה פעם לפני המלחמה.

​כבר במפגש הראשון נוצר קשר חזק ביניהם, כדרכם של זוגות צעירים שמתאהבים במבט ראשון, היא רצתה חבר יהודי כי יהודים הם טובים, התאהבה בו והלכה אחרי הלב, ''לא נורא שהיא לא כזאת'' אמרה לו וכפיצוי על זה שהיא לא, היא היתה כנועה לו ונתנה לו יותר ממה שבחורה אחרת רגילה לתת מעצמה.

''​הוא היה קרוע בין אהבתו אליה לאהבתו לאל, בלילה היה שוכב איתה ובבוקר היה הולך לבית הכנסת ומתוודה ''אשמנו בגדנו גזלנו''
​היה לו חבר טוב, חבר ילדות שאמר לו שמוטב שיפרוש אבל הוא כבר נשאר יותר מדאי זמן עם הערלה ואזניו הפכו ערלות ואין לו שום דרך לצאת מזה בכוחות עצמו. הוכיחו אותו רבנים, קנאים להשם, אבל לא עשו מעשה פנחס כי לא נעשה להם ששה ניסים ולא הרימו אותו ואותה בקנה באוויר.

''​למה'' געה בבכיו אחרי המעשה כשהבין שזו הדרך היחידה שלו לשרוד בתוך בדידותו שמקיפה אותו גם בתוך מצעיו וחודרת אל תוך נשמתו כשהוא שוכב במיטה הכי נמוכה בעיר,

​הקריא לו צדיק בתוך חלומו, בגדה יהודה, פלחה לעבודת אולולולו, ותועבה נעשתה בישראל ובירושלים כשהומוהים התנגשו זה בזה, כי חילל יהודה קדש ה אשר אהב וזונות ריצדו במדרכות, ובעל בית אל, ואז היא הופיעה בחלומו ממולו והוא נפל מיופיה אחור.

הוא הבין שהוא לא כזה כי כל בוקר אחריה, הוא נוטל ידיים ומתקלח, הוא רץ לבית הכנסת על שם אהלי יעקב ומגיש מנחה לה' צבאות, מתעטף קושר ומניח, ובסוף התפילה עושה שלום וחולץ.

​אבל בלילה שלאחריו הוא חוזר אל גויתו, הבדידות שלו קוראת לו לבוא עליה, מתחתן בעבודת כוכבים, למרות שלעבודת כוכבים אין בת, ואבא שלה לא פסל, אבל הוא בא עליה וחוזר ובא עליה, משכיח את בדידותו בה ולאט לאט מבודד את עצמו מבלי משים.

​בלילה השני הוא ראה בחלומו גולגולת מונחת בכניסה לשערי העתיקה, שאל אותה, ''מה לך גולגולת, שאינך יושנת בבית הקברות'' ענתה לו גולגולת ''זאת ועוד אחרת'​​' ושתקה מבלי לפרש לו מהי מתכוונת, הרים אותה וליטף אותה שלא תהיה גולגולת עצובה, וגולגולת החזירה לו חיוך שהיקל מעט על בדידותו שהופיעה אפילו בחלומו בלילה, יצא הוא עם גולגולת חמודה לסיבוב ברחובות ירושלים השקטות, נכנס עימה לבית הקברות, כשהם מחזיקים יד ביד, הוא וגולגולת בלילה לבד, חפר לה באדמה מקום חם שתנוח קצת עד ביאת גואל, אבל גולגולת צפה שוב ושוב, לא מוכנה לנוח עד ביאת גואל, הח'ברה שלו נעימה, הוא התעורר באמצע החלום וידע שאם הוא ממשיך איתה, זה הוא שלא יקום בביאת גואל, מוטב לו לנטוש את המצעים החמים באמצע החלום, לרוץ אל תוך הלילה ולא להרהר אחריה יותר, אבל במקום זה הוא המשיך לחלום, שהוא הגולגולת וששורפים אותו בתנור לאפר ועפר, כי בא על הגויה והתחייב בנשג''א ויש אומרים בנשג''ז.

​בבוקר הוא התעורר, הביט בה ישנה, לחש לה באוזן נשגא - נשגז, היא לא הבינה, חשבה שזה ברכת בוקר טוב בעברית או אולי בארמית חייכה לו בחזרה ''נשגא - נשגז'', אמרה לו שלא ידאג, שלא משנה מה כתוב בתורה, היא תמיד תהיה לו אשה טובה וחייכה לו חיוך של מיליון דולר כדי שאהובה יהיה מבסוט וילך לבית כנסת עם חיוך של בוקר טוב.

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר