" ורמינהו: בני העיר ששלחו את שקליהן ונגנבו או שאבדו אם משנתרמה התרומה שבעין לגזברין ואם לאו נשבעין לבני העיר ובני העיר שוקלין אחרים תחתיהן..."
(הציטוט ממשנה בפרק ב' של מסכת שקלים)
מה קרה לפני או אחרי שנתרמה התרומה?
לפי כל מפרשי המשנה, המועד הקובע הוא מועד הגניבה או האבידה. השקלים נגנבו או אבדו לפני או אחרי שנתרמה התרומה.
אך רש"י כותב על אתר:
אם משנתרמה התרומה. אם כשבאו לדין כבר נתרמה התרומה שהיו תורמין הלשכה בג' קופות:
המועד הקובע הוא מועד העמידה בדין???
יתר על כן, מרש"י בהמשך, בעמוד הבא, ד"ה "ואם לאו", עולה כי המועד הקובע הוא הידיעה, לא העמידה בדין.
מי ידע להסביר דברי רש"י אלו התמוהים?
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום