כמובן שבמציאות אין כלל קורלציה מובהקת בין מידת יושרו של אדם למידת עושרו (יש אף שיגידו שהקשר הינו הופכי) ועל דבר זה התרעמו מרע"ה, איוב ודוד בתפילותיו. מה כוונת הגמרא א"כ? הפשט הינו שלא נקבעה כאן הלכה במציאות אלא בתפיסתו האישית של המלוה/ לוה ביחס ללוה/מלוה המלוה מקיים בלווה ממנו שבא וטוען שהפקדון היה יקר מכפי שזכור לו עצמו " וסלף בוגדים ישדם" וע"כ לא מאמינו עוד לעומת זאת הלווה מקיים במלווה שעשה לו טובה בכך שהאמינו ונתן לו כספו בעבר "תומת ישרים תנחם" ומאמינו על טענתו שהפקדון אינו בידו עוד
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום