העיקרון של רב - שהגנב משלם כפל או טביחה ומכירה כשעת העמדה בדין ולא כשעת גניבה (כאשר כמובן שינוי בשווי הגניבה נגרם ממילא ולא ע"י הגנב) , ישלם כשעת הגניבה ולא כשעת העמדה בדין. העיקרון של רבה - הגנב ישלם כפל או טביחה (ומכירה) כאשר השינוי נגרם ממילא ולא בגללו , כשעת הגניבה ולא כשעת העמדה לדין מה משמעות שאלה זאת ? רב קודם לרבה במספר דורות ודעתו ממילא קודמת לדעת רבה גם בזמן וגם בחשיבות. האם השאלה היא רק להבנה האם אכן רב סובר אחרת מהעיקרון של רבה ? קצת לא מובן מדוע הניסוח בצורה הזאת לאחר מכן מתברר שכוונת רב שונה ואין דעתו חלוקה על דעת רבה , מדוע שלא נבין בצורה שונה את דעת רבה ותתאים דעתו לדעת רב מה גם ש"רב תנא הוא ופליג" ? אודה על הארת הדברים.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום