3 שיטות בנושא זה:
תוס' אצלנו לפי גירסה ראשונה (ע"פ פסקי תוס'):מלאכה דהוי במשכן ולא חשיבי לא מיקרי אב, ואי הוה חשיבא אע"ג דלא הוי במשכן מקרי אב (מספיק תנאי אחד).
תוס' אצלנו לפי גירסה שניה:צריך לשני התנאים (גם שהיתה במשכן וגם מלאכה חשובה).
תוס' שבת (ע"פ גירסה שלישית: הך דהוה במשכן חשיבא וקרי לה אב, הך דלא הוה במשכן לא חשיבא וקרי לה תולדה):
כל שהיתה במשכן היא ממילא חשובה ונקראת אב, ולפי זה לא היו במשכן תולדות כלל.
(עוד בענין אבות מלאכות בשבת - הבאתי
כאן)