אני חוזר עוד פעם על דף ג' בבבא מציעא על המקרה של רבי חייא,של עדים במקצת.
"והא הכא כיון דתפיס אנן סהדי דמאי דתפיס האי דידיה הוא ומאי דתפיס האי דידיה הוא וקתני ישבע,"
לא מבין את ההקבלה של שנים אוחזין לעדים במקצת.אני מבין שמכיוון שאנו רואים אחד מוחזק בחצי והשני מוחזק בחצי אנחנו כאילו עדים לכך,אך הדין בעדים במקצת הוא שישבע על השאר,דהיינו במקרה של טלית,ישבע שיש לו חצי מהטלית(השאר).
אך יש הבדל בין שישבע שיש לו חצי לבין שישבע שאין לו פחות מחצי(אין פחות מחצי יכול גם להתפרש שיש לו שלושת רבעי טלית,או כל הטלית,אבל המינימום שיש לו בה הוא חצי),לכן,מה עניין עדים במקצת לשנים אוחזין?
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום