רש"י בחומש מבאר שהכוונה לארון ולציץ. ( ראה בעיונים בפירוש שטיינזלץ ) בגימטריה 'וכלי הקדש' =66+409=475 'זה הארון והציץ'=12+262+201=475, אבל זה רק ליופי, אך באמת, לכאורה רש"י מחבר בפירושו דעות מנוגדות של בעלי המחלוקת בתוספתא, כי לדעה האחת מדובר בארון שיצא למלחמה ולא בציץ ( שגם אם יצא אבל אינו מכונה כאן 'כלי הקדש' ואעפ"י שכתוב בו 'קדש לה'', והסיבה לכך שאני כותב שלדעה זו אין מדובר בציץ, כי יכול היה בעל דעה זו לומר שכלי הקדש הם הארון ובגדי הכהונה אך הוא לא נקט כך אלא רק שזה הארון ), ולדעה שמדובר בציץ, ארון הברית לא יצא למלחמה אלא רק ( ארון עץ עם ) בגדי הכהונה ובהם הציץ. כנראה שרש"י סובר שגם לבעלי הדעה שארון הברית יצא למלחמת מדיין, בכל אופן הרי לקחו גם את בגדי הכהונה לצורך פינחס כמשוח מלחמה, ולכן ניתן לחבר את הדעות הנראות מנוגדות לכלל פירוש אחד.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום