סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

סוטהמב ע"אכד כסלו תשע"ו23:56'משוח מלחמה' הוא כהן הדיוט / ‏אשבח
שמשחו אותו בשמן המשחה והלבישוהו שמונה בגדי כהונה כבגדי הכהן הגדול. תפקידו היה לחזק את לב העם בצאתו למלחמה. פעמיים דיבר ה'כהן משוח מלחמה' אל העם: פעם על גבול הארץ ופעם במלחמה. תפקידו היה גם לחזק את בטחון העם בה', להחזיר מן המלחמה את הפטורים ממנה וללמד הלכות מלחמה לפני יציאה למלחמה כפי שנאמר בספר דברים פרק כ פסוקים א-ד: " כִּֽי-תֵצֵ֨א לַמִּלְחָמָ֜ה עַל-אֹיְבֶ֗יךָ וְֽרָאִ֜יתָ ס֤וּס וָרֶ֙כֶב֙ עַ֚ם רַ֣ב מִמְּךָ֔ לֹ֥א תִירָ֖א מֵהֶ֑ם כִּֽי-יְהוָ֤ה אֱלֹהֶ֙יךָ֙ עִמָּ֔ךְ הַמַּֽעַלְךָ֖ מֵאֶ֥רֶץ מִצְרָֽיִם: ב וְהָיָ֕ה כְּקָֽרָבְכֶ֖ם אֶל-הַמִּלְחָמָ֑ה וְנִגַּ֥שׁ הַכֹּהֵ֖ן וְדִבֶּ֥ר אֶל-הָעָֽם: ג וְאָמַ֤ר אֲלֵהֶם֙ שְׁמַ֣ע יִשְׂרָאֵ֔ל אַתֶּ֨ם קְרֵבִ֥ים הַיּ֛וֹם לַמִּלְחָמָ֖ה עַל-אֹיְבֵיכֶ֑ם אַל-יֵרַ֣ךְ לְבַבְכֶ֗ם אַל-תִּֽירְא֧וּ וְאַֽל-תַּחְפְּז֛וּ וְאַל-תַּֽעַרְצ֖וּ מִפְּנֵיהֶֽם: ד כִּ֚י יְהוָ֣ה אֱלֹֽהֵיכֶ֔ם הַהֹלֵ֖ךְ עִמָּכֶ֑ם לְהִלָּחֵ֥ם לָכֶ֛ם עִם-אֹיְבֵיכֶ֖ם לְהוֹשִׁ֥יעַ אֶתְכֶֽם:".

יש חמש עשרה הלכות הנוהגות בכהן גדול, ארבע עשרה מהן נוהגות גם ב'כהן מרובה בגדים', שלוש עשרה מהן נוהגות גם ב'כהן משוח שעבר' חמש ב'כהן משוח מלחמה' ואף לא אחת מהן נוהגת בכהן הדיוט. למשל: אם ירצה 'כהן משוח שעבר' לעבוד במקדש במשך השנה הוא יצטרך ללבוש שמונה בגדים ככהן גדול.

אף אם יפסיק כהן 'משוח מלחמה' למלא תפקידו, הוא ימשיך ללבוש את שמונת בגדי הכהונה כבעת מינויו - ולא ארבעה כלפני מינוי - משום "שמעלין בקודש ואין מורידין", גם בזקנתו כשאינו יכול עוד למלא תפקידו ואפילו אם מינו אחר תחתיו – ימשיך ללבוש את שמונת בגדי הכהונה.

כהן משוח מלחמה:

א. אינו מגדל שער פרוע בזמן אבלו
ב. באבלות אינו קורע בגדיו למעלה באיזור הצואר אלא בשפתו התחתונה של הבגד מלמטה.
ג. אינו מטמא לקרוביו
ד. מְצֻוֶּה לשאת בתולה
ה. אסור לו לשאת אלמנה
(יומא עג. עג:)

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר