מתני'. היו מעלין אותה לבית דין הגדול שבירושלים, ומאיימין עליה כדרך שמאיימין על עדי נפשות, ואומר לה: בתי, הרבה יין עושה, הרבה שחוק עושה, הרבה ילדות עושה, הרבה שכנים הרעים עושין, עשי לשמו הגדול שנכתב בקדושה שלא ימחה על המים, ואומר לפניה דברים שאינם כדי לשומען היא וכל משפחת בית אביה. אם אמרה טמאה אני, שוברת כתובתה ויוצאת. ואם אמרה טהורה אני, מעלין אותה לשער המזרח שעל פתח שער נקנור, ששם משקין את הסוטות ומטהרין את היולדות ומטהרין את המצורעין, וכהן אוחז בבגדיה, אם נקרעו נקרעו ואם נפרמו נפרמו, עד שהוא מגלה את לבה וסותר את שערה;... היה עליה כלי זהב קטליאות נזמים וטבעות, מעבירין ממנה כדי לנוולה. ואחר כך מביא חבל מצרי וקושרו למעלה מדדיה. וכל הרוצה לראות בא לראות, חוץ מעבדיה ושפחותיה, מפני שלבה גס בהן. וכל הנשים מותרות לראותה,
איך אחרי כל הטקס המשפיל הזה כשהיא יוצאת "טהורה" - המים בדקו אותה, היא יכולה להסתכל בעיניים של בעלה אחרי כל מה שעולל לה?
הוא קינא לה סתם, עקב אחריה עם עדים וראה שנסתרה לכמה שניות עם מישהו (שיכול להיות אחד מ-1,000 אחרים שקינא לה בהם עם עדים).
למה שתרצה בכלל לגור עם אדם כזה שהתעלל בה בצורה כל כך מחפירה בפני עם רב, כשכל העיתונות מדברת על כך, כשהיא מושפלת עד תהום תחתיה עם משקעים טראומטיים שאין כדוגמתם? |