רש''י בסוגייתנו מוכיח שדין אתנן חל על מחובר מאיסור אתנן בהקדיש בית לגבוה
ומקשה התוס', שהרי בית נחשב כתלוש ? ולא ניתן ללמוד לסתם מחובר
ומחלק רבי ראובן פיין בספרו בין המשפתיים בין ע''ז לאתנן שבע''ז הגדר הוא תפיסת יד אדם כלומר האם ניכרים מעשי האדם בגוף החפץ ולכן בית הוא כמחובר
לעומת דין אתנן התלוי בשם מחובר ובית הוא אכן מחובר
איני מבין כל כך את סברת החילוק כי מסתבר שגם לענין אתנן שהוא דבר התלוי במעשה האדם הגדר הוא תפיסת יד אדם ואין כאן גדר חדש
אמנם שהואיל ואתנן הוא תשלום יש בו אולי דרישה פחותה לתפי''א
אך לא משמע שזו כוונתו
אבקש ביאור החילוק מהמשיבים או משאר הקוראים
תוס'
וק''ל מיהו מה שפירש הכא דאתנן דבית קרי מחובר קשיא דהא לקמן בשמעתין חשיב רב יהודה בית תלוש משום דהוי תלוש ולבסוף חברו