בתוד"ה בנו אין ביתו לא, יש מס' תובנות חינוכיות וגם קשר ליום הכיפורים הבעל"ט: לאחר שמקשה אם יש מצוה על האב לחנך בנו מדוע אין בי"ד מצווה להפריש קטן מלאכול נבלות? מתרץ: 1. וי"ל דחינוך לא שייך אלא להזהירו לעשות ולקיים מצוה אבל להזהיר מלעבור אין זה חינוך 2. עוד אומר ר"י דחינוך לא שייך אלא באב אבל באיניש אחרינא לא שייך
תובנה מס' 3 : תוספות מקשה מדוע אצלנו אין חובת חינוך לבנות אבל ביוכ"פ אחד תינוק ואחד תינוקת מחנכין אותם להתענות ביוה"כ. ומסיים "וצריך לחלק בדבר"
נראה שבשל עיצומו של יום - יש חובה גם על הבנות. בנוסף - למרות שחובת חינוך היא מה כן לעשות כדלעיל, (אז מדוע יש חובה לחנך לא לאכול) ניתן לומר שעצם העינוי הוא הוא העשייה ביום הכיפורים המביאה להתעלות לכפרה וטהרה בע"ה
גמר חתימה טובה לכל חברי בית המדרש הפורה בפורום
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום