ובר פדא אמר לך ליכא חד מינהון דלאו לדרשא אלא מדההוא למניינא כולהו נמי למניינא תוס': ...הואיל ואיכא חד מינייהו דלאו לדרשא או אחד או עשרה ולאו דוקא חד מדההוא למניינא כולהון למניינא ונהי דאיכא בהו דרשא מכל מקום אתו למניינא:
נ"ל שדרך דרשה זו לא מקובלת על עורכי הגמרא של מסכת סוכה שהרי שם הוסבר שנחלקו ר"ש וחכמים כמה דפנות צריכים להיות לסוכה ולמדו מאזכורי המילה "בסוכות" ולכו"ע כל מילה שנצרכת לגופה לא למדים ממנה למניין אלא רק מהייתורים ניתן ללמוד פרט כזה.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום