שאלה שהתקבלה
במענה הקולי של פורטל הדף היומי:
בגמרא מובא:
אלא משמע הכי ומשמע הכי ובנדרים הלך אחר לשון בני אדם.
לכאורה קשה על ר' מאיר - והרי דיברה תורה כלשון בני אדם!
[ הקושיה היא אליבא דפירוש הר"ן:
ובנדרים הלך אחר לשון בני אדם. ובהכי פליגי רבי מאיר ורבנן דרבנן סברי דכי היכי שנולדים בלשון תורה כולל נולדים כבר ועתידין להוולד ה''נ בלשון בני אדם... ורבי מאיר סבר דבלשון בני אדם לא מקרו נולדים אלא עתידים להוולד... דאילו בלשון תורה כי היכי דמשמע נולדים כבר כדכתיב כל העם הילודים במדבר הכי נמי משמע עתידים להוולד כדכתיב כל הבן הילוד: ]