סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

יבמותעט ע"אל כסלו תשע"ה15:17הארון קולטו או פולטו - מה הכוונה? / ‏עלי
למדנו שדוד העביר את בני שאול לפני הארון ( שהיה באהל בציון ועדיין לא נבנה ביהמ"ק ולכן יכולים היו לעשות זאת ), והיה הארון 'קולטן' ואילו את מפיבשת 'פלט'. מה הכוונה בכך ? קלט לאן ומה קרה לנקלטים ? ומה לפליט? מדוע לא שאל דוד בנביא או באו"ת מה לעשות ? ( ראיתי שיש מפרשים שהנקלטים לא יכלו לזוז משם ולא ברור לי מנין הסבר זה כל שידעתי שהנוגע בארון עלול למות כעוזא אבל שלא יכול לזוז ? )
ניחא שיכול המלך להוציא להורג רשעים כדי לשבר ידם ולהרתיע, אבל חפים מפשע ? בשל חטאו של אביהם ? הרי זו ענישה 'קולקטיבית' לעילא ?! ומדוע 'שיתף' הקב"ה פעולה בהחלטת דהע"ה להוציאם להורג בלי משפט ובלי אשמה אישית ?
היש הסבר ראוי לכך ? האם 'קידוש השם' מצדיק כזה דבר ?
הייתי אומר שראוי היה להשמיד את הגבעונים עצמם עקב חוצפתם ולא לגעת בצפורנו של אחד מבני שאול. וכי זהו משפטו של הקב"ה לגזור רעב על עם ישראל על ששאול פגע בפרנסתם כדי כך שרק הרג החפים מפשע יוכל לבטלו ? השופט כל הארץ לא יעשה משפט ? אתמהא !
היש למישהו הסבר ראוי ? ( כמובן שכל דבריי לא באו אלא לעורר את הדיון ולברר את ההסבר הראוי [כי נראה כאילו מפחדים לדון בעניין בעייתי כזה כאן ובצורה מכובדת ומנומסת כראוי ]). אשמח לקרוא.

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר