הגמרא קובעת ששאלה קניא.
1. האם אין הדבר מחלוקת (בבבא מציעא)?
2. האם גם מסקנת הגמ' כך (לפחות בסוגייתינו)?
3. אם אכן שאלה קניא, למה יש גזירה משום שאלה (והשתא דאמרת שכירות לא קניא גזירה משום שכירות וגזירה משום שאילה..), הרי קניא?
4. אם שאלה קניא קנין הגוף, למה לולב השאול ביום טוב ראשון פסול,
כמו שהגמ' בסוכה (פרק לולב הגזול) אומרת 'דבעינן לכם', למה זה לא נקרא 'לכם' אם שאלה קניא?
ראיתי (
בויקי ישיבה) שאכן הרמב"ן והריטב"א (בבלי:בבא מציעא מג:) כתבו ששואל אינו קונה את החפץ כלל.
מישהו יוכל לסכם הדעות בנושא שאלה קניא או לא?