יישר כח על
הבאת הדברים.
לדעתי כוונת המשנה בפ"ו מ"א בדברה על "עוקת המערה" היא שה"מערה" הינה ה"אוצר" וה"עוקה" א"כ הינה המקוה הקטן שמעליה שמשמש ככל הנראה כהצעת החוקרים לטבילת ידים או לטבילת כלים (למ"ד שצריך מ"ס).
"מעמדת" לפ"ז יהיה כוונתו ש"סתימת האבן" מצליחה למנוע מעבר מים ואז צריך שפה"נ להכשרת המים שאובין שממעל אך במקרה שהסתימה "לא מעמדת" המים והם יורדים ל"אוצר" אין כלל צורך בשום עירוב נוסף.
דברי הראשונים בהסבר המשנה (שהעוקה ב
תחתית המערה) לא התבררו לי מעולם (בעיה עם חוק כלים שלובים וזחילה).