בית שמאי אומרים מביאין שלמים ואין סומכין עליהןרש"י:ואין סומכין עליהן. שהסמיכה שבות היא
שמשתמש בבעלי חיים ותנן אלו הן משום שבות לא עולין באילן ולא רוכבין על גבי בהמה (ביצה דף לו:)
רש"י לא הביא כאן הנימוק של הגמ' בביצה שסיבת האיסור היא "שמא יחתוך זמורה" וסתם שזה משום "שמשתמש בבעלי חיים".
נ"ל שבכך בא לענות על השאלה שלכאו' אין שבות במקדש ובמיוחד במקום שיש איסור שיהיו בו עצים לא שייך לגזור "שמא יתלוש" ועונה רש"י שיש איסור עצמי בשימוש בבע"ח.
המקור לאיסור זה
מבואר כאן.