סקר
איך הלימוד שלך בעקבת הקורונה?






 

פורום פורטל הדף היומי

ביצהלט ע"אט אייר תשע"ד13:52כל אדם - הראשון דווקא או השני / ‏עומר
בס"ד

רש"י בד"ה הרי הן כרגלי כל אדם - מפרש בפשטות דבריו שאם ראובן מסר לשני - הרי הם כרגלי השני, ואין להם שביתה כלל

[ ראיות: כך יוצא מלשון רש"י בד"ה זה, כך נראה שתוס' (עירובין מו. ד"ה נהרות) הבינו ברש"י, וכן הדבר מסביר בצורה ברורה את הקושיה של רש"י במשנה למה נא' כרגלי הממלא, ולא נאמר בכל אדם ].

רציתי לשאול איך לפי זה מוסבר רש"י ב- לח. ד"ה הרי הוא כרגלי כל אדם, שמשמע מדבריו שכל אדם הוא הראשון, הלוקח. שהרי מדובר שהמוכר מעמיד את השור ברשותו, ובפשטות מדובר שם על הלוקח ספיציפית, ואם הלוקח יתן את השור לאדם אחר - השור יישאר לרגלי הלוקח..

א"כ משם משמע שכל אדם - היינו הלוקח הראשון שקונה את השור..

אשמח ליישוב הדבר..

שבת שלום!

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר