כשלמדנו במסכת ברכות על צדיק ורע לו צדיק וטוב לו, וכן להיפך, הוסבר שצדיק ורע לו היינו שאינו גמור וטוב שהוא צדיק גמור. מדוע לא הוסבר גם על אפשרות שצדיק ורע לו - זה שיש בשכנותו רשע וכיון שאוי לרשע ואוי לשכנו, הרי שהוא צדיק ורע לו להיות בשכנות לרשע, ואם יש בשכנותו צדיק אזי טוב לצדיק וטוב לשכנו, והריהו צדיק וטוב לו משכנו. ועל זה הדרך גם לאידך גיסא. ?
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום