סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

יומאו ע"אי כסלו תשע"ד20:11מה המעמד של "אפילו תימא"? / ‏שיננא
אמר ר' זירא שמע מינה בועל נדה אינו כנדה וטובל ביום דאי אמרת בועל נדה כנדה אימת טביל בליליא למחר היכי עביד עבודה והא בעי הערב השמש אלא לאו שמע מינה בועל נדה אינו כנדה
רב שימי מנהרדעא אמר אפי' תימא בועל נדה כנדה דמפרשינן ליה שעה אחת סמוך לשקיעת החמה
מיתיבי כל חייבי טבילות טבילתן ביום נדה ויולדת טבילתן בלילה נדה אין בועל נדה לא נדה וכל דאתי מרבוייא מיתיבי בעל קרי כמגע שרץ בועל נדה כטמא מת מאי לאו לטבילה לא לטומאתן...

כשלמדתי את הגמרא הנ"ל לא הבנתי מדוע הגמרא מקשה (מיתיבי, מיתיבי, ואח"כ ת"ש) על רב שימי מנהרדעא, והרי רב שימי מנהרדעא לא אמר שהוא סובר להלכה שבועל נדה כנדה, אלא הוא רק בא להעיר שאין הכרח בדיוק של ר' זירא כי אפשר היה לומר שלא כדבריו של ר' זירא.
אם כך - מדוע הגמרא מקשה על רב שימי מנהרדעא - והרי הוא בסה"כ העיר שממשנתנו אין הכרח לדייק כר' זירא?

אך לאחר מכן חשבתי שאולי יש לפרש את המונח "אפילו תימא" כרוצה לומר שאכן כך גם יש לסבור (ולא סתם הצעה בעלמא).

האם מישהו מכיר משהו בנוגע למונח תלמודי זה?

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר