בעבר דנו,
באשכול הזה, על הפרשי הדורות בין רבא לרב אשי. והזכרנו את שיטת הרמב"ם שרב אשי קיבל מרבא, מול השיטה המקובלת יותר על ראשונים רבים כי רב אשי לא ראה את רבא.
והנה לפנינו בגמרא "
אמימר ומר זוטרא ורב אשי הוו יתבי בסעודה וקאי עלייהו רב אחא בריה דרבא". אם בנו של רבא עומד ומשמש לפני רב אשי - מסתבר לדעתי שזה תומך בשיטת הרמב"ם שרב אשי ראה את רבא. כי לפי החולקים עליו - בנו של רבא כבר היה בוגר כשנולד רב אשי, וכבר היה מבוגר למדי כשאמימר ומר זוטרא ורב אשי היו גדולי הדור, ונראה לי דחוק לומר שבגיל כזה היה עומד ומשמש, גם אם מדובר בגדולי הדור.