מתני' במה אשה יוצאה ובמה אינה יוצאה לא תצא אשה לא בחוטי צמר ולא בחוטי פשתן ולא ברצועות שבראשה ולא תטבול בהן עד שתרפם...גמ' טבילה מאן דכר שמה כתב בתוס' רי"ד על שאלת הגמרא (כמו העיקרון המפורסם המופיע ב
תוס' ב"מ כא ע"א ד"ה וכמה א"ר יצחק):
פי' דרך התלמוד הוא כך כשרוצה לבאר מבאר דרך קושיא ותירוץ... אבל מיהו אם לא היה בא ליתן טעם על הרישא אלא הוות מימרא בפנ"ע לא קשיא ולא מידי דאיידי דאיירי בהו בהלכות שבת איירו בהו נמי בהלכות טומאה כדתנן גבי פתילת הבגד טמאה ואין מדליקין בה...