תמורהה ע"אכז שבט תשע"ב08:28מהו גדר "לא מהני"? / עציוני
לגבי אונס, הגמרא מקשה על רבא מכך שהמגרש אנוסתו אינו לוקה בעוד לפי שיטת רבא (שהמלקות באות על כך שעבר על רצון ה', גם אם לא מהני) היה אמור ללקות גם אם חייב להחזיר את גרושתו. הנחת הגמרא היא שהמקרה נחשב "לא מהני" משום שעל האונס להחזיר את גרושתו. לכאורה היה ניתן להקשות קושיא חזקה יותר - אם סוברים "כל שאמר רחמנא לא תעביד אי עביד לא מהני" אז האשה כלל אינה גרושה! הגמרא כלל לא מעלה על דעתה את האפשרות הזו. מדוע?
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום