בכורותלב ע"בכא כסלו תשע"ב19:20ב"ש-ב"ה-ר"ע - למה לא מחלוקת משולשת? / שיננא
מתני' בש''א לא ימנה ישראל עם הכהן לבכור וב''ה מתירין ואפי' עובד כוכבים: גמ' מתני' מני ר''ע היא דתניא בכור אין נמנין עליו אלא חבורה שכולה כהנים דברי בית שמאי וב''ה אומרים אפילו זרים רבי עקיבא מתיר אפי' עובד כוכבים
רש"י: מתני'. דשרי עובד כוכבים באכילת בכור מני ר' עקיבא היא דמתיר אליבא דב''ה קאמר ר' עקיבא דבית הלל מתירין אפי' עובד כוכבים:
מה ההכרח לבאר את הברייתא שבגמרא שר"ע מביא מסורת שניה בדעת ב"ה, למה לא נאמר בפשטות - שיש כאן בברייתא 3 תנאים שנחלקו: ב"ש, ב"ה, ר"ע?
[אני יודע שר"ע מאוחר בכמה דורות לב"ש וב"ה, אך עדיין אפשרי לטעון שעורך הברייתא ליקט 3 דעות]
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום