|
|
קיבלתי בואצאפ מחבר: בדף שלנו אנו למדים על בר-אווזא (ברווז) שנכנס בין הקנים ויצא משם פצוע, לפנינו ספק האם נפצע מאחד הקנים או מדריסת חתול. בטח תמהתם לעצמכם: ממתי ברווז נפצע מן הקנים? הוא לא יודע לאן הוא נכנס? ולמה דווקא ברווז? מה הסיפור כאן? ולמה לחשוד בחתול? אגלה לכם את הסוד: לפני כמה שנים גידלתי בחצר ביתנו זוג ברווזים מצויים (מסוג "ברכיה", הסוג הנפוץ בעל הקול הברווזי המוכר לנו גע גע...). הם היו בתוך לול סגור שבתוכו היה אפילו בריכה עבור הזוג הצעיר. יום אחד נעלמה לה הברווזה... כנראה מצאה איזה דרך מתחת דופן הלול וברחה. אבל למה?! ממש נעלבנו בשביל הברווז, שמצידו לא היה נראה בכלל פגוע. זה היה נראה כאילו הוא מעודכן ושותף למבצע הבריחה המסתורי. כעבור כמה ימים גילינו את הסוד. הברווזה ביקשה להטיל ביצים, היא עושה זאת במקומות מוסווים מאד בין קנים קוצניים וסבוכים, על מנת להסתתר מטורפים פוטנציאליים, כמו חתול למשל... הצבע שלה - בניגוד לצבע הזכר - הוא בצבעי החום כדי לסייע בהסוואה. היא נמצאת במחבוא ימים ארוכים... איך היא תאכל ותשתה? לא ידענו. אז החלטנו לקרב אליה קערת מים... היא שהתה במחבוא הזה, בין הקנים, במשך כמה שבועות. עד שביום אחד בקעו האפרוחים... היא ליוותה כל אחד ביציאתו מן הביצה... וכעבור שעה יצאה איתם אל הבריכה... כעת אנו מבינים: דרכו של בר-אווזא להיכנס בין הקנים הסבוכים והקוצניים, על מנת להגן מן החתול ודומיו. היא שוהה שם תקופה ארוכה וכשיצאה משם היה צווארה פצוע. כעת התעורר הספק האם חתול אכזר פילס דרך בין הקנים ודרס אותה, או שהיא נפצעה במהלך היציאה והכניסה לסבך הגדול. הראשונים תמהים מדוע נחשוב שהיה שם חתול שדרס. הרי כל עוד איננו יודעים האם נכנס הארי, איננו צריכים לחשוש לזה. אבל אולי יש להציע שהברווזה יצאה פצועה ללא האפרוחים אם כן בוודאי היה כאן מאבק מול חתול טורף. אלא שאיננו יודעים האם נפצעה מן החתול או שבמהלך ההתגוששות על אפרוחיה נפצעה מן הקנים. |