ב. ברשי בישעיהו- כח-לא) בא על עית – מונה והולך מסעות שנסע סנחריב ובא על ערי יהודה לבא ירושלם ביום מפלתו: עית, מגרון, מכמש, גבע, רמה, גבעת שאול, בת גלים, לייש, ענתות, מדמנה, גבים, כולם מקומות הם.
ג. מעבר למדרשים על שמות המקומות המפורטים בגמרא כאן. יש את הפשט הרגיל בפשוט וכברי רשי על המסעות לעיל.
אולם לפי פשוטו האם יש משמעות לסדר הזכרתם של שמות המקומות ? ומהי ? יש מפרשים שזהו תיאור של אדם העומד במקום גבוה בירושלים וצופה משם על המחנה האשורי המגיח מצפון כשהוא עובר מישוב לישוב הולך וקרב לירושלים: והצופה מזהיר את תושבי ירושלים שהאוייב נמצא ב,,, עבר כבר ל... ומתקדם ל...
ד. ועל כן זה סדר הופעת שמות הערים מצפון לדרום כפי שניתן לראותם במפת יהודה עד היום. ברובם הזיהוי מבוסס, בחלקם הם משוערים, ויש שאין מקומם המדוייק ידוע מלבד העובדה שהם באיזור שבין X ל Y.
ה. * ואכן הדרך של המחנה האשורי הבא מצפון מתחיל ב"עיית" כנראה העיר "עי". ממשיכה למגרון סמוך למכמש ומקומה אינו ידוע. מתעכב ב"מכמש" להפקיד כליו. ומקומה ידוע 'מוכמס'. ממשיכים להדרים ומגיעים לגבע שם עוצרים ללינה.
* בהמשך הם פונים דרומה מערבה ל "רמה" שנחרדת. היא כנראה "א ראם" דהיום. ועם ההתקרבותם לירושלים מבלי מעצור לגבעת שאול = גבעה,תל אל פול [ארמון חוסיין] תושביה נמלטים.
* התחנות הבאות הם "גלים" ו "ליש" שני ישובים הקשורים לפלטי בן ליש. מיקומם קרוב יותר לירושלים אולי בעיסויא [עיש] , אבל אלו השערות ללא ביסוס.
* זעקות ענתות עולות בהתקרב האוייב, היא ענתא עירו של ירמיהו הסמוכה לירושלים. "מדמנה" ו "גבים" קרובים יותר לירושלים אינם מזוהים וי''א באיזור הר הצופים. והתחנה העשירית היא "נוב " עיר הכוהנים י''א היא 'שועפט'.
* ומשם הוא כבר רואה את ירושלים "בנוב לעמוד ינופף בידו" ללעוג לאיים ולהנחות את צבאו אשור את היעד עליו הם אמורים להילחם ולכבשו.
מפה תצורף בהמשך.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום