(זה אחרי שעיינתי בשוטנשטיין, במתיבתא - וגם בביאורים בסוף)
שאלה ראשונה: ר' אשי מעמיד את המקרה שלקחו איזמל של מילה והעבירו אותו בגגות וחצרות כר' שמעון. תוס' שואלים מדוע לא ניתן להעמיד כר' מאיר (שמתיר טלטול מקרפף לקרפף, מחצר לחצר, ומגג לגג), והם מיישבים שאין הכי נמי, היה אפשר, אבל עדיף להעמיד כר' שמעון כי הלכה כמותו. ע"כ. אז נכון שנוח להעמיד את המקרה כר' שמעון. השאלה היא, האם היה ניתן להעמיד גם כרבנן (לולא העניין שנוח להעמיד כמי שנפסקה הלכה כמותו)? וארחיב מעט: הרי רבנן מתירין לטלטל מגג לחצר וכן להיפך, אז הרי אפשר להעמיד במקרה שהסכין הייתה נמצאת בגג ואז הזיזו אותה לחצר, ואז משם לחצר אחרת ומשם לעוד חצר - והנה זה מסתדר לפי רבנן!
ושאלה על דבריי: האם זו ההבנה הנכונה בדברי רבנן? או שמא, מותר להעביר רק מגג לחצר ולהיפך, אך אי אפשר למתוח את זה לחצר נוספת.
עד כאן הנושא הראשון, בהמשך אשלח שאלה בענין ההבנה של רש"י ב"קרפף".
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום