שנינו:
שאלו תלמידיו את רבן יוחנן בן זכאי מפני מה החמירה תורה בגנב יותר מגזלן?
אמר להן זה השוה כבוד עבד לכבוד קונו וזה לא השוה כבוד עבד לכבוד קונו,
כביכול עשה עין של מטה כאילו אינה רואה ואוזן של מטה כאילו אינה שומעת,
שנאמר {ישעיה כט-טו} הוי המעמיקים מה' לסתיר עצה והיה במחשך מעשיהם וגו',
וכתיב {תהילים צד-ז} ויאמרו לא יראה יה ולא יבין אלהי יעקב, וכתיב {יחזקאל ט-ט} כי [אמרו] עזב ה' את הארץ ואין ה' רואה:
שימו לב להדרגה:
בתחילה – עשייה בסתר. לא כפירה מלאה, אלא רק בהסתר, שכן "בְמַחְשָׁךְ" – "מִי רֹאֵנוּ וּמִי יוֹדְעֵנוּ". לאחר מכן, כפירה בכוחו של הקב"ה – "לֹא יִרְאֶה יָּהּ וְלֹא יָבִין אֱלֹהֵי יַעֲקֹב". ולבסוף, כפירה מלאה: "עָזַב ה' אֶת הָאָרֶץ וְאֵין ה' רֹאֶה".
מתוך מאמרו של אבישלום ווסטרייך,
בדף הפייסבוק "יומי"