סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

גיטיןה ע"אא סיון תשפ"ג11:34דאיכא אנא / ‏עלי
רב יוסף אמר, ובעברית, הכוונה : מפני ש'אני' ג"כ ענו.
הנה הסבר מסוים ( בפשטות הדברים ):
הנה בהלל ( היום ר"ח סיון ), אנו מבקשים : 'אני והו הושיעה נא', וצריך ביאור לשני הכינויים של הקב"ה שבבקשה זו 'אני והו'.
כידוע, בשלשה פסוקים עוקבים בפרשת בשלח, יש ע"ב אותיות בכל אחד מהם, ובכתיבתם זה מעל זה כך שהראשון נכתב כסדרו, השני מהסוף להתחלה ושוב השלישי כסדרו, יוצאים ע"ב צירופים של ג אותיות מלמעלה למטה, שהם ע"ב 'שמות' של הקב"ה.
ה'שם' הראשון הוא 'והו' ואילו ה'שם' הל"ז הוא 'אני'. אם כן הראשון הוא השם הגלוי ביותר ואילו 'אני' הוא הנחבא והנסתר (וזה יוצא מכך שהמלאך הלך 'מאחריהם' וזה הא', והנ' מ'הענן' והי' מ'רוח קדים'), ומבקשים שה' יושיע כביכול לעצמו הן בגלוי והן בנסתר.
והנה כל אדם מכנה עצמו בכינוי 'אני' כי בכל אדם נסתרת הנשמה שהיא חלק אלוק ממעל, אם כן באמת הכינוי 'אני' מבטא את הנשמה המסתתרת, וזו הענוה.
( השם האחרון הוא מום, כי השלימות מושגת וכוללת גם ודווקא כשיש כביכול פגם וחוסר שלימות...ויש פעמיים 'לאו' כי גם זה כן...)

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר