הלקח מהסיפור של ר' ישמעאל ואריסו מעבר לעצם עניין שוחד דברים שלמדים ממנו, הוא שיסודו של שוחד דברים יכול גם להיות 'הכרת הטוב' ( שהיא כשלעצמה מידה טובה מאד, ולא עוד אלא מחויבת והכרחית ואוי לו למי שאינו מכיר טובה ), כלומר לולא היה האריס מביא לר' ישמעאל את הפירות יום קודם ללא שהיה צריך את ר' ישמעאל לדין, היה ודאי ר' ישמעאל חש רגש חיובי כלפיו מתוך הכרת הטוב על הקדמת הבאתם, ובכ"ז ודווקא בגלל זה צריך להיזהר.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום