ו. טעם האיסור : 1. לרש"י, ר"ח, ערוך בלישנא 1, סדר תנאים ואמוראים : משום סחיטה(=ליבון) 2. ר"י : משום מפרק (דש) . אמנם זה פס"ר דלא ניחא ליה (כי היין הולך לאיבוד) - אבל פס"ר דלא ניחא ליה - אסור. וחולק ר"י על הערוך ור"ת הסוברים פס"ר דלא ניחא ליה - מותר. 3. ר"ת וערוך בלישנא 2 : מתקן כלי (מבטל הסתימה בגיגית)
ר"ת: א. לא סובר כטעם ה1 (ליבון) כי אין סוחט אלא במים ולא בשאר משקים כגון יין
ב. לא סובר כטעם ה-2 (דש) כי פס"ר דלא ניחא ליה מותר.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום