var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=98804;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","47"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","25"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","19")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("98804","0","תִּיכֵי חֲלִילָתָא -תמיד צריך להיות אסור","10/05/22 13:32","ט אייר","תשפ"ב","13:32","דניאלראובן","הגמרא דנה האם יהיה מותר לאשה לצאת בשבת עם תִּיכֵי חֲלִילָתָא - דבר הנמצא על שערות האשה אך לא מייצר חציצה בטבילה במקוה.

הגמרא מסיקה שמותר לאשה לצאת כך בשבת - בגלל שהיא לא תוריד את זה, גם אם תהיה חייבת לטבול במקוה.

הגמרא מביאה שתי הוכחות שהדבר מותר.

אח"כ הגמרא שואלת: למה צריך להביא שתי הוכחות?
מסבירה הגמרא: שיש השלכה הלכתית שונה מכל הוכחה, במקרה של "דִּטְנִיפָן" - כאשר פריט הלבוש הנ"ל מטונף בטיט:

לפי ההוכחה הראשונה, עדיין מותר לה לצאת עם זה - כי זה לא מהווה חציצה (וזה הקריטריון),
ולפי ההוכחה השניה, אסור לה לצאת עם זה - כי היא ודאי תקפיד ותסיר את זה לפני הטבילה (מאחר שלא תרצה שהטיט יהפך לבוץ ויגרום ליכלוך רב), ובחזרתה מן המקוה - עלולה היא לשכוח, ובטעות לטלטל את זה.

השאלה היא:
אם במקרה של "דִּטְנִיפָן" - הדבר יהפך לבוץ ויגרום לכלוך, אז גם לפי ההוכחה הראשונה יש לאסור על האשה לצאת כך - מאחר שהיא ודאי תסיר את זה, איזה מן בנאדם יטבול עם בוץ עליו?

ואם ננסה ליישב ולומר:
שלכו"ע האשה תסיר את תִּיכֵי חֲלִילָתָא המטונף, ועל זה אין ויכוח.
אם כן למה יהיה מותר לה לצאת כך בשבת?

זה לשון הגמרא:

בְּעָא מִינֵּיהּ רַב כָּהֲנָא מֵרַב תִּיכֵי חֲלִילָתָא מַאי אֲמַר לֵיהּ אָרִיג קָאָמְרַתְּ כׇּל שֶׁהוּא אָרִיג לֹא גָּזְרוּ אִיתְּמַר נָמֵי אָמַר רַב הוּנָא בְּרֵיהּ דְּרַב יְהוֹשֻׁעַ כׇּל שֶׁהוּא אָרִיג לֹא גָּזְרוּ וְאִיכָּא דְּאָמְרִי אָמַר רַב הוּנָא בְּרֵיהּ דְּרַב יְהוֹשֻׁעַ חֲזֵינָא לְאַחְווֹתִי דְּלָא קָפְדָן עֲלַיְיהוּ מַאי אִיכָּא בֵּין הָךְ לִישָּׁנָא וּבֵין הָךְ לִישָּׁנָא אִיכָּא בֵּינַיְיהוּ דִּטְנִיפָן לְהַךְ לִישָּׁנָא דְּאָמַר כׇּל שֶׁהוּא אָרִיג לֹא גָּזְרוּ הָנֵי נָמֵי אָרִיג [נִינְהוּ] וּלְהַךְ לִישָּׁנָא דְּאָמְרַתְּ מִשּׁוּם קְפִידָא כֵּיוָן דִּטְנִיפָא מִקְפָּד קָפְדָא עֲלַיְיהוּ","1298","","737","True","True","False","","232","212.76.102.35","0","0","שבת|נז ע"א",""),new Message("98806","98804","תשובה","10/05/22 14:27","ט אייר","תשפ"ב","14:27","אור חדש","לפי ההסבר שמה שאסור זה רק מה שגזרו עליו החכמים הקדמונים, הרי שתיכי יהיו מותרים בלבישה גם במטונפים, ולמרות החשש של ספק ספקא, שמא תצטרך לטבול ואז שמא תשכח ותטלטל במקום לקלוע בשער בחזרה (ואולי זה רק ספק אחד) ר בגלל שלא גזרו בזה הקדמונים

אולם אם מה שאסור זה מה שמסתבר לנו לאסור, הרי שהמטונפים ייאסרו למרות שאין עליהם גזרת קדמונים","458","","737","True","True","False","","55","188.64.207.205","0","98804","שבת|נז ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);