var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=9873;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("9873","0","הודאה ממין הטענה","12/05/11 23:55","ח אייר","תשע"א","23:55","גיא","בבא מציעא ה' א'

" חד למודה מקצת הטענה וחד למודה ממין הטענה"

ציטוט משוטנשטיין
"דין זה שנוי במחלוקת תנאים במסכת שבועות לח ב שתביא הגמרא בהמשך.הגמרא טוענת שרבי חייא סובר כשיטת חכמים במשנה שם,שההודאה שאינה ממין הטענה אינה מחייבת שבועה.לפי זה יש לומר שייתור הלשון שבכתוב "כי הוא זה" נצרך לדרוש ממנו למעט הודאה שלא ממין הטענה,והוא אינו מיותר לדרוש ממנו למעט העדאת עדים במקצת.
לשון רשי כאן היא שצריך שתהיה ההודאה ממין טענת הכפירה.
לכאורה דברי רשי מתייחסים לדעתו של תנא נוסף במסכת שבועות שם,הסובר שלא די בהודאה ממין התביעה,אלא צריך שתהיה גם הודאה ממין הכפירה.

לפי שיטה זו,אם אדם תובע את חבירו חטים ושעורים,והודה לו חבירו בחטים וכפר בשעורים,למרות שההודאה היא ממין הטענה אינו חייב בשבועה,הואיל ואין ההודאה ממין הכפירה..."

השאלה היא כזאת-אם בדף ד' ב' אמרנו שאם אדם תובע את חבירו כלים וקרקעות,והוא מודה בכלים(או אפילו במקצת מהכלים)וכפר בקרקעות-חייב שבועה,("מקצת כלים חייב"),אז מה בעצם ההבדל בין אם תבע אותו חטים ושעורים והודה לו בחטים וכפר בשעורים?ההקבלה היא אותה הקבלה,למה בכלים וקרקעות מתחייב ובחטים ובשעורין פטור?

מקווה שהובנתי.
תודה רבה בשורות טובות!!!!","174","","4736","True","True","False","","1200","84.108.221.200","0","0","בבא מציעא|ה ע"א",""),new Message("9882","9873","ברוך שכיוונת","13/05/11 03:09","ט אייר","תשע"א","03:09","המכריע","לשאלת הגמרא בעצמה בדף מ' סוף עמוד א' (בשבועות), עיין שם.","199","","4735","True","True","False","","259","95.86.71.147","0","9873","בבא מציעא|ה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);