var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=98693;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","53"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","35"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("98693","0","אנוס ביבמה","01/05/22 04:31","ל ניסן","תשפ"ב","04:31","שלמור","המשנה קובעת שביאה באונס שמיה ביאה לקנית יבמה בביאה
והגמרא מחפשת את האוקימתא למציאות כזו של אנוס
וברור לגמרא שהקשוי חייב להיות לדעת ולא יתכן בו אונס ורק מעשה הביאה הוא באונס
והגמרא מנסה להביא את המציאות הזו ומנסה להביא מישן או מנפילה מגג
השאלה היא במציאות - האם באמת יש מצב של אנוס בביאת יבמה
עד כדי כך שמנסה הגמרא להביא מקרה מעולם דיני נזיקין למציאות של אישות ולדמות זה לזה ( בהוו"א )
אם זה רק בבחינת " דרוש וקבל שכר " אז ננוכל לקבל זאת אבל אם זו מציאות שקשה למוצאה אם בכלל מודע לא להוציא את דין אנוס מדרכי קניית יבמה בביאה
מצד שהדבר לא מצוי
כמו כן
איזה אירוע דומה במציאות למציאות של נתקשה להטיח בכותל והטיח ביבמה - מהו הציור המציאותי שיכול לדמות אירוע זכה שהביאה נעשתה ללא כווונת ביאה","1363","","747","True","True","False","","310","77.126.170.151","0","0","יבמות|נה ע"א",""),new Message("98697","98693","מחשבה","02/05/22 07:43","א אייר","תשפ"ב","07:43","אבי גרינבלט","סוגיות רבות במסכת עוסקות במקרי קיצון וזה עוד מקרה.
אם זה היה בבחינת "דרוש וקבל שכר" הגמרא היתה אומרת זאת כפי שאמרה במקרים ספורים ברחבי הש"ס.
על שאלתך ענה הרב סולובייצ'יק בצורה מופלאה לענ"ד.","539","jpeg","746","True","True","False","","60","176.228.137.129","0","98693","יבמות|נה ע"א","0-jpeg"),new Message("98698","98693","בתחילת המסכת שתבוא עלינו לטובה","02/05/22 09:53","א אייר","תשפ"ב","09:53","אביגדור","תוספות מסכת כתובות דף ד עמוד ב למטה
"מכל מקום כמה דברים אשכחן דלא שכיח ומיירי בהן הש"ס לדרוש ולקבל שכר כדאמרינן בפרק המקשה (חולין ע.) בלעתו חולדה והוציאתו והכניסתו והקיאתו ויצא מאליו מהו הדביק שני רחמים ויצא מזה לזה מהו אף על פי שלא יבא לעולם"

כלומר זה שהגמרא מצאה אפשרות עקרונית שזה יכול לקרות, לא אומר שהיא התכוונה שבפעול זה יכול לקרות.","571","","746","True","True","False","","56","164.138.122.117","0","98693","יבמות|נה ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);