var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=98676;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("98676","0","מה זה אומר","28/04/22 11:05","כז ניסן","תשפ"ב","11:05","עלי","שבמדינות מודרניות, ולענייננו - מדינת ישראל, אינן נוקטות כלל ענישה גופנית (=מלקות, הרעבה, עינויים וכדו' ) כחלק ממערכת הענישה וההרתעה שלה כנגד עבריינים, כמו העוברים על דברי חכמים.
האם 'גישה חדשה' ( אנושית ? רחמנית ? ) זו מקובלת על עולם ההלכה, כלומר חכמי הדור, או שכשם שאנו מתפללים 'חדש ימינו כקדם' על 'השיבה שופטינו כבראשונה', כך גם בזה ? אם חל שינוי - מדוע ?
גם אם לא חל שינוי עקרוני, מי אמור לקבוע את ההתנהלות, כל רב במקומו או שמדובר ב'הלכות המדינה' ?
אם חל שינוי, האם מדובר בהיגררות מאונס או מרצון ? האם זו התפתחות חיובית כחלק מהתפתחותו המוסרית של העולם כדעת הרב קוק זצ"ל ?","209","","751","True","True","False","","401","84.110.114.41","0","0","יבמות|נב ע"א",""),new Message("98677","98676","ישנם כיום","28/04/22 13:29","כז ניסן","תשפ"ב","13:29","אור חדש","מנהיגי כתות שמפעילים ענישה פיזית ואחרות על נתיניהם

אצל חכמי ישראל האמיתיים לא מצאנו כזה כבר מאות בשנים אם לא בארועים חריגים במיוחד","458","","751","True","True","False","","83","192.114.91.212","0","98676","יבמות|נב ע"א",""),new Message("98678","98676","רק אוסיף הערה","28/04/22 13:41","כז ניסן","תשפ"ב","13:41","אביגדור","שגם במדינות מודרניות, במקרים חריגים כן משתמשים באמצעים גופניים, לצורכי הוצאת מידע, הרתעה וחינוך. לפעמים מדובר על חוקים רשמיים, ולפעמים על תחומים אפורים, שהוגדרו בכוונה כאפורים...
במה דברים אמורים?
בצבא, ישנה ענישה גופנית. אמנם היום כבר לא קוראים לזה ככה, אבל יש.
פינוי הפגנות במקרים קיצוניים, בהחלט כולל ענישה גופנית. שוב, זה לא רשמי, אבל בפועל כולם יודעים שבמקרים מסוימים השוטרים לא פועלים רק בשביל שהמפגינים לא יפריעו לציבור. ואם הממשלה היתה רוצה לשנות את המצב, היא היתה יכולה לטפל בזה.
השב"כ בוודאי משתמש באמצעים גופניים על מנת להוציא הודאות. החוק לא מתיר זאת רשמית, אבל מנוסח כך שבפועל זו שיטת עבודה קבועה, עבור מקרים מסוימים.
גם בבתי הסוהר, בפועל ישנה כליאה בצינוק (אפילו שהיום כבר לא קוראים לזה "צינוק"), יש בידודים וכו'.

ובנוסף. יש בוודאי פושעים מסוימים (רוצחים סידרתיים מסוימים וכד') שככל הנראה רובנו היינו שמחים אם היו מקבלים עונש מוות.","571","","751","True","True","False","","84","164.138.122.117","0","98676","יבמות|נב ע"א",""),new Message("98679","98676","ולשאלתך המהותית","28/04/22 13:48","כז ניסן","תשפ"ב","13:48","אביגדור","אין לי יכולת להכריע בעניין. בהחלט ידועה שיטת הרב קוק שההתקדמות המוסרית תשפיע גם על עולם ההלכה.
כמו כן לגבי שאלתך "אם חל שינוי - מדוע", יש להעיר שלא מדובר רק על שינוי במישור המוסרי, אלא גם במצב הפיזי המצוי בעולם. ברור שרמת הענישה צריכה להתאים למצב המצוי. ברור לכולנו שלפני אלפיים שנה, אם היית כולא אדם בכלא של ימינו, הרי שהוא היה מרגיש כמעט בארמון מלוכה: לחם חופשי, ביצה וגבינה כל יום? מזרון לישון עליו? שירותים? מקלחת עם מים חמים כל יום? רופא פעמיים בשבוע?
בעולם שבו הפתרון המצוי לכאבי שיניים היתה עקירה, קטיעת אברים לצרכים רפואיים נעשתה כמעט ללא משככי כאבים, נכויות וסבל קבוע היו מצויים, תינוקות רבים היו מתים - ברור שהענישה צריכה להיות חמורה יותר מבימינו.","571","","751","True","True","False","","87","164.138.122.117","0","98676","יבמות|נב ע"א",""),new Message("98682","98676","התורה היא נצחית","28/04/22 15:26","כז ניסן","תשפ"ב","15:26","אלף בית רשי","הענישה "בתורה" היא רק בעדים והתראה ובבירור חקירות ודרישות, והשימוש בפועל בענישה היה כנראה מועט מאוד, אנו בהחלט מתפללים להשיבה שופטינו כבראשונה ממש, אלא כשזה יקרה ב"ב כנראה גם חוטאים מזידים לא יהיו כפי הברכה הסמכוה!","278","","751","True","True","False","","79","96.20.220.141","0","98676","יבמות|נב ע"א",""),new Message("98685","98676","ההלכה ברורה בנושא, למה שתשתנה?","28/04/22 19:12","כז ניסן","תשפ"ב","19:12","Almuaddib","וכעת, ניסוי מחשבתי.

אדם מעגן את אשתו, ומסרב לתת לה גט.

הוא עקשן, ונראה שיהיה מוכן לשבת בכלא ועדיין לא לתת לה גט - והיו מקרים.

בית הדין רוצים להלקות אותו על כך.

אה, שכחתי. הוא החתן שלך.

כלומר, הוא מעגן את בתך.


האם עדיין עונש המלקות נראה לך לא מוסרי, או שכדי לשחרר את בתך מכלאה זה פתאום נראה סביר?","107","","751","True","True","False","","72","87.70.29.235","0","98676","יבמות|נב ע"א",""),new Message("98680","98678","שמת לב שאתה מערב ענישה בדברים אחרים?","28/04/22 14:04","כז ניסן","תשפ"ב","14:04","Almuaddib","ענישה היא הטלת עונש. מתן גמול על עבירה או מעשה לא ראוי שנעשה. סנקציה.

אם שוטרים מפנים הפגנה בכוח, זו אינה ענישה. מדובר בפינוי הדרך, כאשר האמצעי הוא פיזי.
אם המפגינים יתפנו מרצונם - לא יפונו בכוח.
גם בחקירה הכוללת עינויים, לא מדובר בענישה. אם המחבל מסגיר את חבריו ומשיב לשאלות החוקרים - מוטב. העינויים אינם אלא אמצעי לשכנוע הנחקר. הענישה תתבצע אחר כך - באמצעות כליאה.","107","","751","True","True","False","","86","87.70.29.235","0","98676","יבמות|נב ע"א",""),new Message("98681","98680","אתה צודק. אבל","28/04/22 14:16","כז ניסן","תשפ"ב","14:16","אביגדור","דבר ראשון זה אומר שההתנגדות שלנו היא לא לאלימות ככלל באופן גורף, אלא רק לאלימות בתור ענישה.
דבר שני, יש מקרים שהם כן ענישה. כמו בכלא או בצבא.
דבר שלישי, לא תמיד הגבול בין ענישה לבין מעשה תועלתני הוא ברור. למשל, לפעמים אנחנו מרשים לעשות מעשה תועלתני, רק בגלל שאנחנו יודעים ש"ממילא מגיע לו עונש על מה שהוא עשה", גם אם אנחנו לא אומרים את זה בפירוש. למשל, לחקור בעינויים כשלא ברור לגמרי לחלוטין שהוא יודע משהו. אבל גם אם הוא לא באמת יודע, זה לא כ"כ נורא, בגלל עצם זה שהוא חמסניק. אז ממילא מגיע לו.","571","","751","True","True","False","","79","164.138.122.117","0","98676","יבמות|נב ע"א",""),new Message("98683","98682","אבל עקרונית","28/04/22 17:38","כז ניסן","תשפ"ב","17:38","עלי","האם אנו סבורים שעונש המלקות לעבירות לאו שיש בהן מעשה ( כמובן בעדים והתראה כראוי ) - ראוי ? הרי זה עונש מדאורייתא ? ( למיטב ידיעתי כיום ענישה זו אינה קיימת כלל בדין במדינת ישראל אפילו לא כאפשרות. )","209","","751","True","True","False","","75","84.110.114.45","0","98676","יבמות|נב ע"א",""),new Message("98684","98683","אני חושב שקשה בכלל להיכנס לחשיבה כזו","28/04/22 17:46","כז ניסן","תשפ"ב","17:46","אלף בית רשי","למצוא אדם בעידן כביכול של השיבה שופטינו ושיזיד לחטוא, ואם כן נמצא אולי באמת מכות זה ראוי בהחלט, בקיצור יש כאן קונפליט מחשבתי להסתכל על התמונה הכוללת כפי הנראית כרגע לעינינו שמכות זה דבר שאינו אופציה בכלל למדיניות מתקדמת כביכול","278","","751","True","True","False","","87","96.20.220.141","0","98676","יבמות|נב ע"א",""),new Message("98687","98685","הלוואי","29/04/22 09:30","כח ניסן","תשפ"ב","09:30","עלי","שהיה כ"כ פשוט לבצע את הצעתו של אלמואדיב. בפועל, המדינה אינה מעזה לבצע זאת. אני מעריך שלו נערך סקר בעניין, רוב מוחלט של הציבור הדתי ( בין אם צ"ד ובין אם חרדי ) היה תומך בכך. משמע שההתנגדות נובעת מאידיאולוגיה של הצד השני השולטת כאן במערכת 'החוק והמשפט'.
לו היו הדברים מתבצעים בפועל, יש להניח שמספר סרבני הגט היה יורד פלאים.
לעתים קרובות די באיום כדי להשיג תוצאות.
אגב, שימוש ב'טיזר' אינו אסור למשטרה ואינני רואה הבדל בין זה לבין מלקות.","209","","750","True","True","False","","69","84.110.114.41","0","98676","יבמות|נב ע"א",""),new Message("98688","98687","גם אתה לא יודע להבחין בין אכיפה לענישה?","29/04/22 10:05","כח ניסן","תשפ"ב","10:05","Almuaddib",".

השימוש בטייזר לענישה - אסור בתכלית האיסור.

מותר להשתמש בו לצורך אכיפתי, למשל - לרסן מישהו שמשתולל באלימות.","107","","750","True","True","False","","74","87.70.188.245","0","98676","יבמות|נב ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);