var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=9845;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","64"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45"),new MostViewed("107089","הגהות הגר"א ב"מ סג","אוריאל שלמוני","01/05/24 10:28","605","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("9845","0","מה ה'לחץ' לומר ש"אמרו דבר אחד"?","12/05/11 13:20","ח אייר","תשע"א","13:20","שאינו יודע לשאול","אמר רבה ר' ישמעאל ור' ישמעאל בנו של ר' יוחנן בן ברוקה אמרו דבר אחד דתניא...
ממאי דלמא עד כאן לא קאמר...
אלא אמר רבה (י"ג: רבא) ר' ישמעאל ורבי חנינא סגן הכהנים אמרו דבר אחד דתנן...
ממאי דלמא עד כאן לא קאמר...
אלא אמר רב אשי רבי ישמעאל ורבי יוסי אמרו דבר אחד דתנן...
ממאי דלמא עד כאן לא קאמר...


בגמרא מובאות 3 אפשרויות לזהות את ר' ישמעאל עם תנא נוסף, ששניהם "אמרו דבר אחד".
הגמרא מביאה אפשרות ראשונה ודוחה אותה, אפשרות שניה ודוחה אותה ואפשרות שלישית ודוחה אותה.

מצד אחד, זה נראה כאילו יש כאן איזה מסורת/ידיעה שרבי ישמעאל אמר כמו איזה תנא אחר, כי אם לא כך, מדוע שוב ושוב מציעים אפשרות נוספת לאחר דחיית האפשרות הקודמת.
אך מצד שני, הגמרא למסקנה לא מצאה תנא שרבי ישמעאל אמר כמותו.

אז מה בדיוק קורה כאן? מה המניע הזה של הגמרא לזהות את רבי ישמעאל עם תנא נוסף אחר?
ואף אם כן - אז מה? אז מה אם שניהם אמרו דבר אחד? מה הרווחנו בכך?","48","","4742","True","True","False","","1135","192.115.90.150","0","0","מנחות|סד ע"א",""),new Message("9859","9845","ואני שואל דוקא את ההיפך","12/05/11 14:41","ח אייר","תשע"א","14:41","דוד כוכב","עד שאתה שואל מה זה משנה אם אמרו דבר אחד או לא, אני עוד לא יודע האם הם באמת אמרו דבר אחד - שרצוי למעט בחילול שבת. כאשר חכמים חולקים על כולם וסוברים שכיון שהותרה שבת אין להכנס כלל לקטנות ויעשה כמו בחול. או שגם חכמים מודים כמו כולם לעיקרון שיש למעט בחילול שבת, כי כאן מדובר רק ב'דחויא' ולא ב'הותרא'.
יש בזה מחלוקת באחרונים.","125","","4742","True","True","False","","110","95.86.101.217","0","9845","מנחות|סד ע"א",""),new Message("9869","9845","בלי לחץ","12/05/11 23:27","ח אייר","תשע"א","23:27","המכריע","א. כך דרך הגמרא בכמה מקומות לומר פלוני ופלוני אמרו דבר אחד. זה לחיבוב התורה ועזרה לזיכרון. ובפרט רגילים בכך ר' יוחנן רבה ואביי.

ב. רבה אמר אמרו ד"א ולא סליק. והלישנא בתרא זה בגדר אלא אי איתמר הכי איתמר. כלומר זה ניסיון לתקן את דבריו שלא הצליח. רב אשי מנסה את כוחו בגדר הואיל ונפק מפומיה דרבה נימא בה אף אנן על פי דרכו.","199","","4742","True","True","False","","153","95.86.71.147","0","9845","מנחות|סד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);