var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=98387;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","53"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","35"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("98387","0","כמה שאלות על הגמרא","27/03/22 21:24","כד אדר ב","תשפ"ב","21:24","הדר","אשמח שיסבירו לי:
1.למה אי אפשר להוכיח את זה שעשה דוחה לא תעשה שיש בו כרת, ממה שהתורה ייתרה את המילה "עליה" לק"ו שיוכיח שעשה לא דוחה לא תעשה שיש בו כרת, במקרה המיוחד של חמש עשרה עריות וכו'? (כי מזה שהתורה מלמדת אותנו דין מיוחד לגבי מקרה מסוים, משמע שבדרך כלל הדין הפוך, או שונה)
2. איך הגמרא מנסה להוכיח שמכך שכיבוד אב ואם
דוחה את מלאכת מחמר, נלמד לכל התורה כולה שעשה לא דוחה לא תעשה 'רגיל'. שכן לכיבוד אב ואם נדרש לימוד מיוחד (ההיקש של "ואת שבתותי תשמורו וגו') כדי להוכיח זאת? (וכמו בשאלה 1, שמשמע שהדין לשאר המקומות שונה?)
3. איך מגיעים להשוואה בין בנין בית המקדש וכיבוד אב ואם?","2648","","782","True","True","False","","314","","0","0","יבמות|ו ע"א",""),new Message("98390","98387","2 ו 3","28/03/22 09:00","כה אדר ב","תשפ"ב","09:00","אבי גרינבלט","2. לאו דמחמר שונה במהותו בכך שהמלאכה לא נעשית בגופו.
3. היות והגמרא עונה לשאלתך , אולי תבהיר את שאלתך אם כוונתך אחרת.","539","","781","True","True","False","","47","176.228.137.129","0","98387","יבמות|ו ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);