var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=979;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("979","0",""מחאה שלא בפניו הויא מחאה" - מדוע?","28/09/09 20:32","י תשרי","תש"ע","20:32","שאינו יודע לשאול","בדף של היום וכן בדפים הבאים מובאת שוב ושוב השיטה הנ"ל.

לא מובן לי - איך ניתן לבנות על כך ש"חברך חברא אית ליה וחברא דחברא חברא אית ליה"?? האם ניתן לסמוך על כך שבאמת המחאה תגיע למחזיק בקרקע?
האם באמת השיטה הנ"ל סוברת שאם המערער נמצא בקצה העולם, והמחזיק בקרקע נמצא בקצה השני של העולם - האם באמת השיטה הנ"ל סוברת ובטוחה שהמחאה תגיע לאוזניו??","48","","5331","True","True","False","","1055","84.228.27.150","0","0","בבא בתרא|לח ע"א",""),new Message("980","979","למה לא?","28/09/09 22:27","י תשרי","תש"ע","22:27","חננאל","הרי אפילו אם האדם נמצא בקצה העולם, יש לו אנשים ששומרים על רכושו, או חברים שיידעו אותו.","81","","5331","True","True","False","","219","84.228.111.53","0","979","בבא בתרא|לח ע"א",""),new Message("982","979","מחאה שלא בפניו","28/09/09 22:54","י תשרי","תש"ע","22:54","רחמים","א. גם לפי מי שסובר שמחאה שלא בפניו הויא מחאה לכאורה זה מסויג כבר במשנה שביהודה וגליל שברור שאין שיירות וכדומה המחאה לא תופסת.

ב. מסברא אפשר לומר שדווקא העובדה שבעבר לא היו אמצעי תקשורת מגוונים כמו היום אילצה אנשים לנצל כל שיירה שיוצאת לכל צורך שהוא

גם אם זה להודעות קצרות כמו מחאה","92","","5331","True","True","False","","161","217.132.60.188","0","979","בבא בתרא|לח ע"א",""),new Message("988","979","גדרי מחאה","29/09/09 10:50","יא תשרי","תש"ע","10:50","ברוך","על מנת להבין מדוע מחאה שלא בפני המחזיק יכולה להועיל, כדאי לבחון מהי בכלל מטרתה של המחאה. כפי שכבר עלה בפורום, חזקת ג' שנים יכולה להתפרש באחת משתי דרכים - כיצירת מוחזקות או כראיה.
אם תפקידה של החזקה היא כראיה (אם שתקת ג' שנים מן הסתם באמת מכרת) - הרי שהמחאה תפקידה הוא הרס הראיה. עצם העובדה שמחיתי מוכיחה שלא מכרתי, בין אם המחאה הגיעה לאזניו של המחזיק ובין אם לא. על פי הבנה זו, הבעיה נוצרת רק אם המחאה נעשית באופן שנראה 'חשוד' - באופן שבהכרח לא יגיע לידי המחזיק. (אם מחיתי באופן כזה, נראה שכן מכרתי, אלא שאני מחכה עם התביעה עד שהמחזיק יאבד את השטר, ואני דואג שמחאתי לא תגיע לאזניו על מנת שהוא לא ישמור אותו). אם כן, מספיקה האפשרות שהמחאה תגיע לאזני המחזיק על מנת שהמחאה תמלא את תפקידה.
אם תפקידה של החזקה היא יצירת מוחזקות, הרי שתפקידה של המחאה הוא יצירת ריעותא צדדית: העובדה כי למחזיק אין שטר, מוכיחה כי הוא לא קנה את הקרקע, והוא מפסיד למרות מוחזקותו. על פי הבנה זו, המחאה אכן צריכה להגיע לידי המחזיק. ומן הרמב"ם בהלכות טו"נ יא,ה אכן משמע שאם יוכל המחזיק להוכיח כי המחאה לא הגיעה לאזניו, המחאה אינה חשובה מחאה. אלא שאם לא הוכח בבירור כי המחאה לא הגיעה לאזניו, הרי שיש לנו חזקה, כי סוף המחאה להגיע לידי המחזיק, שכן חברך חברא אית ליה. נראה לי כי החזקה בנויה על ההנחה, כי כפי שהקול לגבי ההחזקה הגיע למרא קמא, כך הקול לגבי המחאה יחזור אל המחזיק.
לעיון נוסף לגבי מחאה שלא בפניו ובכלל, ראה כאן, וכאן.","86","","5330","True","True","False","","325","77.126.157.151","0","979","בבא בתרא|לח ע"א",""),new Message("981","980","לענ"ד קשה מאוד לקבל הנחה זו","28/09/09 22:33","י תשרי","תש"ע","22:33","שאינו יודע לשאול","בעידן שלפני 1500-200 שנה - טרום הטלפונים/מברקים/אימיילים/sms - איך זה אפשרי?
התקשורת מקצה אחד של הגלובוס עד לקצה השני - היתה לכאורה מאוד לקויה.
איך אפשר לבנות על זה, שאם אדם מוחה, הרי שעוף השמים יוליך את הקול לקצה אחד בגלובוס?","48","","5331","True","True","False","","231","84.228.27.150","0","979","בבא בתרא|לח ע"א",""),new Message("983","981","בשביל זה יש שלש שנים.","29/09/09 06:08","יא תשרי","תש"ע","06:08","חננאל","","81","","5330","False","True","False","","200","87.70.18.250","0","979","בבא בתרא|לח ע"א",""),new Message("984","982","מחאה שלא בפניו","29/09/09 08:10","יא תשרי","תש"ע","08:10","עדו","מחאה שלא בפניו שאנו מחשיבים אותה מחאה אין הכונה שמוסרים מחאה בפני שנים/שלושה כדי לצאת ידי חובה, אלא מוסרים מחאה מתוך רצון שיעשה מאמץ שהמחאה תגיע (עיינו תוס' לט עמ' א ד"ה רב פפא), ואפשר לסמוך שאכן תגיע כי טבע האדם להעביר שמועות כאלו, והקולא שאנו מקילים על המערער שלא יצטרך לטרוח בעצמו ולמחות בפני המחזיק מפני שאין כאן הוצאת ממון אלא התראה שישמור המחזיק את שטרו (סברת רש"י בדף כח עמ' ב ד"ה "התם והועד").","99","","5330","True","True","False","","108","62.219.49.132","0","979","בבא בתרא|לח ע"א",""),new Message("987","984","על איזה דף אתם מדברים??","29/09/09 09:51","יא תשרי","תש"ע","09:51","ישיבשער","זה תלוי אם הם נמצאים באותה עיר או לא","101","","5330","True","True","False","","116","94.230.87.226","0","979","בבא בתרא|לח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);