var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=97733;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("97733","0","אין היתר להוריד את הכיפה","27/01/22 23:41","כה שבט","תשפ"ב","23:41","יחזקאל מנדלסון","דתניא, רבי אילעאי אומר: אם רואה אדם שיצרו מתגבר עליו - ילך למקום שאין מכירין אותו, וילבש שחורים ויתעטף שחורים, ויעשה מה שלבו חפץ, ואל יחלל שם שמים בפרהסיא.


לכאורא ודאי דאין היתר להוריד את הכיפה כשעושה עבירה, אלא הכוונה שיעשה בצורה שאין בזה חילול ה', אולי ילבש כובע טמבל במקום הכיפה!
","49165","","823","True","True","False","","267","46.116.14.242","0","0","מועד קטן|יז ע"א",""),new Message("97752","97733","על ראשי חויתי","29/01/22 20:41","כז שבט","תשפ"ב","20:41","עלי","כשהייתי ילד, גרנו במושב שרובו היה כבר חילוני, ונשלחתי לגן ילדים ואח"כ ללמוד ( עד כיתה ג'. אח"כ למדנו בבי"ס דתי ממלכתי ) בבי"ס חילוניים. כמובן שכל שאר הילדים הלכו ללא כיסוי ראש. לי שמו הורי כובע טמבל אותו חבשתי כל היום הן בגן והן בביה"ס גם בשיעורים וגם בהפסקות, כי אבי שהיה עובד אדמה חבש כובע כזה מפני השמש וכובעים כאלו אצל חקלאים ומושבניקים היו דבר מצוי ולא ביישו את חובשם ( איש לא חשב שהם בהכרח טמבלים למרות הקונוטציה המתבקשת שהיתה ידועה גם לי כבר אז. עד היום לא כ"כ ברור לי מדוע נמנעו מלשים כיפה על ראשי, למרות שבבית הלכתי עם כיפה, יתכן כדי שלא להרגיז את החילוניים שהיו יותר אנטי דתיים מאשר כיום לדעתם... ). אמנם הילדים הבינו שאני 'דתי' ולעתים זה גרם להצקות וניסיונות להסרת הכובע, ולעתים היה צריך להסביר למורה חדש שלא הבין מדוע תלמיד יושב בכיתה עם כובע למרות שאינו עומד בשמש, אך לא מעבר לכך. מבחינתי זה רק חיזק את עקשנותי להישאר דתי אעפ"י שבהרבה מקרים לא הבנתי בדיוק מה זה אומר ולא ידעתי להסביר מדוע זה בכלל חשוב. על קידוש השם ואו חילול השם לא שמעתי ולא ידעתי כלל.
אין לי ספק שלא תמיד הכובע היה מגן יעיל מפני יצה"ר לעבור עבירות כי פעמים רבות בכלל לא ידעתי שהן עבירות... אבל עצם חיזוק הזהות הדתית הוביל לאט לאט ללימוד כדי לדעת להתמודד עם השאלות איתן הייתי צריך להתמודד.
( אני תוהה לעצמי כמה מילדי ישראל באותה תקופה וגם כיום חווים דברים כאלה... )
מסקנה : גם לכובע טמבל אפילו על ראש של טמבל כמוני יש תועלת...","209","","821","True","True","False","","68","87.70.166.143","0","97733","מועד קטן|יז ע"א",""),new Message("97753","97733","הכוונה","29/01/22 20:59","כז שבט","תשפ"ב","20:59","בניה","אינה ח"ו להתיר עבירות, ולא משנה כמה טמבל יהיה האדם או כיסוי ראשו!
הכוונה היא רק בדברים המותרים אך לא כדאיים, כמו שכותב רבינו חננאל:
מאי סני שומעניה? דעבד כר' אילעאי, דתניא: ר' אילעאי הזקן אומר: אם רואה אדם שיצרו מתגבר עליו, פירוש מבקש לשתות במיני זמר ולשמוח בשמחה המרגילה לידי עבירה כגון זה, אמר ילך למקום שאין מכירין אותו וילבש שחורין ויכסה שחורין ויעשה מה שלבו חפץ כגון אכילה ושתייה במיני זמר וכיוצא בהן. אבל דבר עבירה שיש בה דין אדם או דין שמים ואפילו חייבי לאוין או חייבי עשה וכ"ש למעלה שאיסורן איסור עולם ח"ו שהתיר ר' אילעאי ואפילו בסתר אלא דבר שפירשנו למעלה הוא שאמר לעשות. ואפילו דברים הללו לא התירן לו אלא אמר כמשיא עצה לעשות כך כדי להבריח את יצרו להשלים תאותו וכיון שיראה עצמו לבוש שחורין ועטוף שחורין משתבר יצרו ונמנע ואינו עושה. (רבינו חננאל, מו"ק יז.)","1416","","821","True","True","False","","42","95.86.67.65","0","97733","מועד קטן|יז ע"א",""),new Message("97765","97752","רש"י ערב על מי שילך עם פראק והמבורג...","31/01/22 00:46","כט שבט","תשפ"ב","00:46","מרדכי דב זינגר","כיון שלבוש שחורים וכו'
אני ערב בדבר שאינו חפץ מכאן ואילך בעבירה


לצערינו שמענו סיפורים...","807","","819","True","True","False","","69","164.138.114.81","0","97733","מועד קטן|יז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);